Czy warto zainstalować kamery i alarmy, wraz z kompleksowym systemem monitoringu w hotelach i obiektach gastronomicznych? Na pewno tak, ponieważ w ten sposób zabezpieczamy w sposób całościowy dany obiekt przed działaniami przestępczymi oraz dajemy większe bezpieczeństwo dla wszystkich gości. Kamery pozwalają także na nadzór nad pracą personelu.
Ochrona klientów i mienia
Klient hotelu czy restauracji oczekuje wysokiej jakości produktów oraz perfekcyjnej obsługi, zwłaszcza jeśli znajduje się w hotelu 5-gwiazdkowym lub w lokalu luksusowym i eleganckim. Wszelkie obiekty rekreacyjno- gastronomiczno-hotelowe powinny zapewniać gościom stuprocentowe bezpieczeństwo. Nie można dopuścić do sytuacji, w której z pokoju hotelowego zniknęłyby pieniądze czy kosztowności klienta, albo w restauracji ukradziona zostałaby damska torebka.
Monitoring w takich miejscach odgrywa bardzo ważną rolę, przynosząc korzyści klientom, którzy mogą czuć się bezpieczni. Hotel czy duża restauracja to miejsca, w których na co dzień przebywa i przewija się wiele osób, zupełnie sobie obcych. Trudno tu mówić o zaufaniu pomiędzy nimi, dlatego stały podgląd kamer z różnych miejsc w hotelu, np. z restauracji, recepcji, baru czy innych części wspólnych, pozwoli uniknąć sytuacji pojawienia się na tym terenie niepowołanych osób.
Korzyści dla właścicieli lokali
Właściciel hotelu lub restauracji odnosi realne korzyści z zainstalowania w takich miejscach kamer lub alarmów. Atutem monitoringu jest możliwość kontrolowania pracy obsługi hotelu lub personelu restauracji, co wpływa na wzrost efektywności i rzetelności ich pracy.