Obiekty handlowo-usługowe, sklepy, zwłaszcza wielkopowierzchniowe, duże salony kosmetyczne i inne, podobne miejsca są odwiedzane na co dzień przez setki, a nawet tysiące klientów. Wśród nich zdarzają się jednostki, których celem wizyty w obiekcie handlowo-usługowym jest dokonanie kradzieży. Przed takimi sytuacjami można się chronić i skutecznie łapać przestępców, dzięki instalacji w obiektach handlowo-usługowych kamer do monitoringu.
Funkcje monitoringu w obiektach handlowo-usługowych
W supermarketach i galeriach handlowych monitoring to podstawa bezpieczeństwa nie tylko dla wszystkich sprzedawców i usługodawców, ale i samych konsumentów. Podstawową funkcją kamer instalowanych w takich miejscach jest eliminacja kradzieży oraz możliwość bezbłędnej identyfikacji ewentualnych sprawców takich przestępstw.
Dzięki kamerom ochrona ma możliwość złapania kieszonkowca czy złodzieja jeszcze przed opuszczeniem przez niego obiektu handlowo-usługowego. Nie ma przy tym konieczności zatrudniania całej armii ochroniarzy, którzy będą wszędzie tam, gdzie potencjalnie może dojść do kradzieży.
Od pojedynczych kamer do centrów monitoringu
W niewielkich punktach usługowych lub handlowych często wystarczy montaż jednej czy też dwóch kamer i zapis obrazu z nich wraz z poglądem w punkcie kasowym, aby zabezpieczyć powierzchnię obiektu. Natomiast w galeriach handlowych budowane są specjalne centra monitoringu, w których na bieżąco dba się o bezpieczeństwo sklepów i przebywających w nich klientów. Instalowane są specjalne bramki i alarmy wykrywające próbę wyniesienia czegoś ze sklepu bez uprzedniego uiszczenia zapłaty za towar. Ułatwia to ochronę dla sklepów i punktów usługowych.